Bewerben Sie sich jetzt für das Stipendium für Studentinnen in MINT-Fächern der Universität Passau!

Veröffentlicht von am 11.06.2021, 09:24 | Kommentar

Für das Wintersemester 2021/22 bietet die Universität Passau ein Stipendienprogramm für engagierte Bachelor- und Masterstudentinnen in MINT-Fächern an, die das Potential für eine akademische Karriere mitbringen. Ziel ist eine Erhöhung der Frauenanteile in MINT-Fächern.

Gefördert werden pro Semester zwei bis drei Studentinnen, die regulär an der Universität Passau immatrikuliert sind, mit überdurchschnittlichen Studienleistung in MINT-Studiengängen mit weniger als 40 Prozent Frauenanteil (im Wintersemester 2020/21). Voraussetzung für die Förderung ist, dass die Restdauer des Studiums noch mindestens ein Jahr beträgt. Gefördert wird für je 12 Monate mit einem monatlichen Stipendium in Höhe von 861 Euro, nach einer Evaluation kann das Stipendium um weitere 12 Monate verlängert werden.

Bewerbungsfrist für den Start Wintersemester 2021/22 ist der 28.06.2021.

Das Bewerbungsformular sowie weitere Informationen zum Stipendium und zur Bewerbung finden Sie auf der Webseite des Frauenbüros der Universität Passau.

Apply now for the scholarship for female students in STEM subjects at the University of Passau!

For the winter semester 2021/22 the University of Passau offers a scholarship programme for very involved female bachelor and master students in STEM subjects (called ‘MINT’ subjects in German) who have the potential for an academic career. The aim is to increase the proportion of women in STEM subjects.

The scholarship is available for two to three female students who are regularly enrolled at the University of Passau with above-average academic performance in STEM degree programmes, in which women make up less than 40 percent of the students (see statistics for the winter semester 20/21). Applicants must have at least one further year to study in the STEM degree programme. The funding covers a period of 12 months with a monthly stipend of 861 euros. After an evaluation, the scholarship can be extended for an additional 12 months.

To be considered for the winter semester 2021/22, please apply by June 28th 2021.

The application form and further information on the scholarship and application can be found on the website of the Women’s Office of the University of Passau.

Kategorie(n): , , , ,